Profesjonalna kancelaria prawna oferuje m.in. porady prawne – z takich usług korzystają zarówno osoby indywidualne, jak i firmy. Są one niezbędne m.in. przy podpisywaniu umów czy negocjacji, a także innych czynności. Warto wybrać skuteczną i polecaną kancelarią adwokacką, porównać zakres usług, opinie oraz stawki. Zadowolony klient to najlepsza wizytówka.


Nie mając żadnego doświadczenia, zwykle nie wiemy, na co należy zwrócić uwagę podczas poszukiwania dobrego adwokata czy skutecznej kancelarii prawnej i na jakiej podstawie podjąć decyzję o wyborze. Poniżej przygotowaliśmy kilka porad.

Dobra kancelaria prawna
Dobra kancelaria prawna musi posiadać szereg istotnych cech – wymagany jest profesjonalizm, skuteczność, doświadczenie, kultura osobista, wiarygodność i etyka. Znaczenie ma też wzajemny szacunek oraz cierpliwość w tłumaczeniu przepisów prawnych. Warto też zapytać znajomych, czy mogą polecić kancelarię prawną, zapoznać się z ocenami i opiniami w Internecie, np. forach tematycznych. Dobry prawnik stworzy warunki do rzetelnej i spokojnej rozmowy, a także dołoży starań, by udział w sprawie sądowej był zrozumiały i nie wiązał się ze stresem.

Outsourcing wybranych spraw
Powszechnym zjawiskiem w wielu branżach jest w ostatnich latach tzw. outsourcing wybranych spraw – trend ten obecny jest także w branży prawniczej. Konkretne sprawy są zlecane do wyspecjalizowanych kancelarii.

Ceny usług
Ważnym kryterium zwykle są także stawki – różne w zależności od miasta, doświadczenia i prestiżu kancelarii. Ceny usług prawnych często zależą od doświadczenia i renomy danej kancelarii.

Należy porównać ceny i wybrać najbardziej opłacalne rozwiązanie – wiele zależy od liczby zapytań w miesiącu, częstotliwości wizyt w kancelarii prawniczej, rodzaju usług. Pracownicy oferują różne systemy rozliczenia – godzinowy, ryczałtowy, mieszany lub miesięczny. Wśród firm najczęściej wybierany jest ten ostatni – firmy potrzebują różnych usług prawniczych i ta forma rozliczenia jest zwykle najkorzystniejsza dla obu stron.

Lokalizacja ma ogromne znaczenie w przypadku chęci osobistego kontaktu, jednak w czasach Internetu coraz rzadziej jest taka konieczność – zwykle wystarczy kontakt telefoniczny lub mejlowy. Można ustalić szczegóły, a także wymienić ważne dokumenty. Jednak mimo że bezpośredni kontakt nie jest wymagany, klienci często pewniej i bezpieczniej czują się, korzystając z pomocy prawnika lub kancelarii mającej siedzibę w miejscu zamieszkania czy pracy.

Polecana kancelaria prawna: http://awisniowski.pl

Lena.k, f: WilliamCho / pixabay